Spørsmål og rutiner etter bilskader

En bilskade er heldigvis ikke noe som hender ofte. Derfor er det naturlig at du har spørsmål vedrørende gode rutiner når første bilskaden er en realitet. Det første vi anbefaler er å fylle ut skademeldingsskjema for å registrere detaljene. Etter dette bør du ringe ditt forsikringsselskap og anmelde den påførte skaden på bilen din. Det er viktig at du gjør dette - uansett om motpart hevder han betaler selv.

Dersom du har kamera kan du med fordel sørge for fotografisk dokumentasjon av skadene for å gi deg de beste kortene på hånden i forbindelse med en eventuell sak.

Når dette er gjort kan vi gå i gang med å utbedre skadene på bilen din. Vi sørger for taksering av skaden, kommer med et tidsestimat på reparasjonen og utfører selve reparasjonen. Alt sammen foregår på vårt moderne og avanserte bilverksted med høyt kompetente fagfolk. Vi kan sørge for leiebil i mellomtiden slik at din hverdag ikke påvirkes i nevneverdig grad.

Ofte stilte spørsmål etter bilskader

Det som folk ofte er i tvil om i forbindelse med en bilskade er hva som skal skje, og rekkefølgen av tingene som bør gjøres. Det kan for eksempel være; hvor får jeg tak i skademeldingsskjema? Når bør jeg kontakte forsikringsselskapet? Alt dette finner du svar på ved å klikke på denne lenken.

Har du spørsmål rundt rutiner etter bilskader?

Dersom du ikke finner svar på ditt spørsmål vedrørende gode rutiner etter bilskader er det bare å ta kontakt med oss. Vi driver med dette på daglig basis, og kjenner til alle de forsikringsrelaterte utfordringene du som bilist møter som følge av en bilskade.